Převisy

• Grade context: UIAA

Description

Nejvýraznější část Branických skal, která navazuje na Levou plotnu, vpravo ve svahu je Plotnička Nadšenců. (Zdroj https://www.horosvaz.cz/skaly-skala-9201/)

Topo - JanKareš CLIMBING - autor

Topo - 27crags.com

Routes

Add route(s) Add topo Reorder Bulk edit Convert grades
Grade Route

Nástup pod převisama, první cesta zleva (borháky), vlevo do stěny, výšvih na hranu (u nýtu) a podél pravého okraje po plotně až nahoru ke slanění kde si prodlužte štand na dobírání. Sledujte jištění, není kam zabloudit.

FA: Jan Kareš & Slávek Dostál, Apr 2012

Nástup vlevo pod převisama, druhá cesta zleva vpravo od Aničky, po borhácích pod hranou doprava traverz po hraně přes borháky až k samostatnému slanění (leze se jen pomocí hrany).

FA: Jan Kareš, Apr 2012

Přibližně mezi Komu Zvoní Hrana a Rubikovo Kostkou. Vlevo v převisech po stupních a koutem, dole dvě skoby, nahoře jedna a je to rozsypané…

FA: Jakub Turek, 1985

Nástup pod převisama, třetí cesta zleva (tmavé borháky). Mírně diagonálně doprava (nýty) plotnou ke slanění na výrazné krychli.

FA: Jan Kareš, Apr 2012

Od řetězu cesty 'Rubikova kostka', trošku zleva a pak středem přes 2 zlaté nýty k řetězu (přímo vedle spáry vpravo přes kostku až do štandu). Doporučuje se cvaknout do prvního nýtu pouze karabinu.

FA: Jan Kareš & Slávek Dostál, 24 Jun 2012

Přímo po borhácích rovně přes malý převísek k napojení do výlezu cesty "Komu zvoní hrana" kříží "Rubikova kostka" (cvaká se společný borhák, případně i nýt), nad kostku a koutem po plotně až ke štandu.

FA: Jan Kareš

Přímo rovně přes malý převísek jako "Kriplkára" ale pokračuje se vpravo přes nýt ke slaňáku cesty "Braník".

Cesta začíná na žebru u horolezecké značky (cca 4 m vpravo dole od nástupu cesty "Rubikova kostka", kterou kříží) a jde přímo nahoru přes bříška k převislé hladké stěně, u ní plotnou odbočit vpravo ke slanění cesty "Braník".

Subjektivně těžší než "Anička". Dlouhá odsedka umožní vizuální kontakt s jističem.

FA: Jan Kareš, Jun 2012

Nástup "Kriplkára" k prvnímu nýtu a pak doprava přes "Půtovka" krasným traverzem (přes borhák) až za hranu a nahoru až do štandu cesty "Draze jen chutná".

FA: Jan Kareš & J. Hrnčíř, 26 Mar 2019

Nástup jako "Junior", vlevo od cesty "Draze jen chutná". Po ferratě k nástupu cesty "Braník" přímo převisem nahoru po borhácích a nýt do cesty "Rubikova kostka" a tou přes hranu až do štandu.

FA: Jan Kareš, 2012

Pokračování cesty 'Rubikova kostka' zleva spárkou nahoru a po hraně doprava k řetězu.

FA: Jan Kareš, Apr 2012

Od řetězu cesty 'Rubikova kostka' přímo rovně nahoru a pak po pravé hraně traverz doprava až k řetězu cesty "Braník".

FA: Jan Kareš & Pavel Kolářský, 22 Jun 2012

Lanovou ferratou přes nýt k nástupu na jejím konci. Přímo středem převislé stěny (nýty) přes malé chyty a po hraně ke štandu cesty "Braník".

Černý pás pod "Rubikova kostka", bouldering v převise po boulích, oblinách a lištách, vytrvalostní maximálka končí ve slaňáku "Rubikova kostka".

FFA: Martin Klemsa, 2 Jun 2012

Začátek stejný jako cesta 'Půtovka', ale pokračuje dále převislou stěnkou mírně doprava nahoru až ke štandu, 2. délka po hraně kostky až do slaňáku.

Je možné se napojit do cesty 'Citlivý robot' s níž je celá v kuse klasifikována za 8.

FA: Jan Kareš & Jan Hrnčíř, 25 Aug 2012

Vpravo od cesty 'Draze jen chutná' převískem do kouta a tím logicky přes další nýty doleva nahoru k řetězu cesty 'Rubikova kostka'.

FA: Jan Kareš & Torouš, 25 Aug 2012

Vpravo od "Draze jen chutná" tupou hranou přes 3 borháky a nýt. Lehce převislou částí přes malé chyty podél převislé hrany a pak se pokračuje cestou "Půtovka" až k řetězu.

FA: Jan Kareš & Slávek Dostál, 2 Sep 2012

Nástup položeným koutem mezi převisy. Doleva kolem převisu a po údolním hřebenu ke slanění.

FA: Martin Tučka & Libor Tvrdík, 2012

Rovně nahoru a k prodloužení presky, za hranou po plotně nahoru do štandu "Rubikova kostka"

FA: Jan Kareš

Hello!

First time here?

theCrag.com is a free guide for rock climbing areas all over the world, collaboratively edited by keen rock climbers, boulderers and other nice folks.

You can log all your routes, connect and chat with other climbers and much more...

» go exploring, » learn more or » ask us a question

Activity

Check out what is happening in Převisy.