Photos

N
D

Summary

Skála s několika lehkými sportovními cestami

Description

Skála ve Stráži nad Nežárkou má několik sportovních cest. Většina se nachází na hlavním masivu, na skále o pár desítek metrů vpravo najdete cestu 'Pístinská'. Původní cesty sloužily nejspíš pro trénink FTVS, via ferrata pak pro výcvik záchranných složek. V levé části se těžil kámen (velmi lámavé). V roce 2021 byla skála očištěna a byly přidány některé směry (nebo původní narovnány).

Access issues inherited from Czechia

Nature protection

Check current restrictions before you visit crag and be respectful to the nature. Most crags are located in nature protected areas, climbing there is subject to the consent of nature protection authorities and compliance with the conditions set by them.

Where to check:

1. Český horolezecký svaz - Czech Mountaineering Association: Ochrana přírody - Nature protection (czech)

2. Agentura ochrany přírody a krajiny ČR - Nature and Landscape Protection Agency of the Czech Republic: vyhledávač - search engine (czech)

3. Agentura ochrany přírody a krajiny ČR - Nature and Landscape Protection Agency of the Czech Republic: mapa - map (czech)

4. Skalní oblasti ČR: Moisture conditions map, climbing restrictions map (czech)

or you can directly ask Czech Mountaineering Association on email info@horosvaz.cz

Approach

Skála je přímo u turistické stezky vedoucí podél řeky.

(49.071623, 14.908523) Zaparkovat je možné za mostem (místo pro asi 5 aut). Od parkoviště asi 15m podél cesty a pak doprava mezi domy, po turistické cestě značené červenou značkou podél řeky Nežárky (po proudu), přibližně po 200m se nachází skála ihned vedle turistické cesty.

Ethic inherited from Czechia

Rules, principles and standards

Rock climbing in the Czech Republic is regulated by the rules, principles and set of standards for individual areas and crags. Please respect local traditions and rules.

Accept and make yourself familiar with:

• principles of sport climbing (climb with the help of your own strength only, don't use artificial aids, etc.)
  • principles of first ascents and installing fixed protection
  • competence of regional climbing commissions of Czech Mountaineering Association (list)
  • prohibition of creating and chopping holds
  • which type of removable climbing gear is allowed and don't damaging rock (roped knots, slings, ufos vs. friends, wires, hexes, nuts and cams)
  • possibilities of using chalk (strictly prohibited vs. tolerated)
  • restrictions resulting from weather conditions (e.g. prohibition of climbing on wet rock (eventually hours or days after rain or during winter)

Rules:

1. Rules of climbing in sandstone rock areas in Bohemia (czech)

2. Rules of climbing in rock areas of the Czech republic (czech)

3. Rules of climbing in Jizerské hory area (czech)

History

History timeline chart

Autor většiny cest je neznámý.

Routes

Add route(s) Add topo Reorder Bulk edit Convert grades
Grade Route

Levá část skály, nástup z vyšlapané cesty, dále přes všechny skály a police na vrchol. Skála zde má horší kvalitu

FA: Kimi, 2011

V levé části skály po zarostlých stupních na balkon, vzhůru doprava pod převisem a okolo trnitého keře na vrchol.

První zajištěná cesta vlevo, po hnědých BH do štandu s řetízkem. Bez děr v koutu, bez odšlapů do vedlejší stěny. Nelézt vlevo od linie – lámavé.

Varianta cesty "Stážská". Od druhého BH přes převísek vlevo do štandu. Pozor na volné kameny. Původně varianta cesty s názvem "První", dolézalo se až na vrchol.

Koutkem pod převis k druhému BH, pak přes dva silně převislé zuby (2BH) do vhloubení. Odtud libovolně vlevo či vpravo do štandu. Do horního háku se nedoporučuje jistit ani z něj slaňovat. Původně cesta s názvem "První", dolézalo se až na vrchol.

Plotnou na polici, dále převislou stěnou vlevo

Přes tři BH na policii a ke štandu. Půvedně cesta s názvem "Třetí".

Přes první BH do vhloubení (lze prodloužit jištění z vedlejší cesty) a přímo přes převísek na polici a ke štandu. Původně cesta s názvem "Čtvrtá".

Traverz z pravé části masivu přes historická oka via ferraty do štandu, případně až na vrchol.

Cesta se nachází dále vpravo na samostatné skále, přístup je trochu více zarostlý. Dolez k prvnímu bh je zleva, pak se pokračuje přímo přes převis. Nahoře se doporučuje dobrat o vzrostlý doubek a použít ho pro slaňování zpět

FA: Štěpán Krttek Polanský, 20 May 2017

Původní, historické cesty, které byly narovnány.

Closed

Cesta už neexistuje, původní směr byl narovnán

Nástup v levém koutu, dále přes převis na vrchol

Pilířem na polici, dále koutem zprava na vrchol

Closed

Cesta už neexistuje, původní směr byl narovnán

Vpravo komínem na polici

Hello!

First time here?

theCrag.com is a free guide for rock climbing areas all over the world, collaboratively edited by keen rock climbers, boulderers and other nice folks.

You can log all your routes, connect and chat with other climbers and much more...

» go exploring, » learn more or » ask us a question

Activity

Check out what is happening in Stráž nad Nežárkou.