Seasonality

D

Access issues inherited from Czechia

Nature protection

Check current restrictions before you visit crag and be respectful to the nature. Most crags are located in nature protected areas, climbing there is subject to the consent of nature protection authorities and compliance with the conditions set by them.

Where to check:

1. Český horolezecký svaz - Czech Mountaineering Association: Ochrana přírody - Nature protection (czech)

2. Agentura ochrany přírody a krajiny ČR - Nature and Landscape Protection Agency of the Czech Republic: vyhledávač - search engine (czech)

3. Agentura ochrany přírody a krajiny ČR - Nature and Landscape Protection Agency of the Czech Republic: mapa - map (czech)

4. Skalní oblasti ČR: Moisture conditions map, climbing restrictions map (czech)

or you can directly ask Czech Mountaineering Association on email info@horosvaz.cz

Ethic inherited from Vsetínské vrchy

Use of cams/friends, pitons and nuts is strictly forbidden due to sandstone character of the rocks, but is possible to use slings (knots) instead. Climbing is also prohibited when the rocks are even a bit wet.

Tags

FA: J. Kapoun, 1983

FA: S. Šebík, Z. Záboj & D. Misárek, 1944

FA: Z. Luža, 2002

Na pravém okraji západní stěny pilířkem na plošinku (kruh). Stěnou porostlou trávami mírně doleva do malého výrazného kouta. Koutem vzhůru a doleva (stanoviště). Dále doprava po římse do posledního kouta a na vrchol.

FA: J. Chamrad, Z. Záboj & O. Žemlík, 1945

FA: I. Levč & J. Levč, 1977

Zarostlou stěnkou v levé části jižní stěny (borhák) a travnatým terénem na římsu pod vrcholem. Vpravo do kouta stěnkou (borhák).

FA: M. Hurtík, 1978

FA: P. Leška & J. Leška, 2005

FA: Z. Luža, 2002

Stěnkou při středu jižní stěny (borhák) doprava na římsu a vpravo do koutku. Koutkem (2. borhák) na travnatý pás, vlevo od stromu podél spárky (3. borhák) a stěnkou vlevo od hlavního vrcholu na hřeben.

FA: M. Hurtík & M. Urban, 1986

Ve spádnici stromu z balkónku stěnou (nýt) na travnatý pás. Od stromu stěnou (hodiny, borhák) a na hlavní vrchol.

FA: Z. Luža, 2002

Z travnatého pásu vlevo od komína převislou stěnkou do suťového žlábku a lehce do sedélka.

FA: Z. Luža, 2003

Vpravo od komína svislou stěnkou (borhák) na plošinu a vpravo další stěnkou (druhý borhák) na temeno.

Vpravo od cesty Malá Stěnka převislou stěnkou přes dva borháky a zářezem.

FA: I. Levč & J. Levč, 1977

FA: Z. Luža, 2002

Vpravo od cesty Úplně Poslední kolem trhliny (uzel) a pilířkem. Prstovou spárou zakřivenou jak turecký meč.

FA: P. Šumšala, 2006

Information needed

This crag does not have a description. Can you share a summary introduction to this crag?

If you can help provide a better quality resource for the climbing community then please click 'edit this crag' button near the top of the page.

Activity

Check out what is happening in Valova skála.