Aide

Description

Lokální přírodní bouldrování ve Strakonicích, využívané jako venkovní tělocvična od devadesátých let. Nejzajímavější je 'Převis' , kde vznikla spousta těžkých cest díky fantazii lezců, kteří vymysleli varianty používající různé chyty, eliminace a kombinace.

Další odkazy, ale nenajdete zde o moc víc info: Lezec.cz seznam cest

topo pochází od místňáka Bídy, díky!

Limit. de l'accès hérité de Czechia

Nature protection

Check current restrictions before you visit crag and be respectful to the nature. Most crags are located in nature protected areas, climbing there is subject to the consent of nature protection authorities and compliance with the conditions set by them.

Where to check:

1. Český horolezecký svaz - Czech Mountaineering Association: Ochrana přírody - Nature protection (czech)

2. Agentura ochrany přírody a krajiny ČR - Nature and Landscape Protection Agency of the Czech Republic: vyhledávač - search engine (czech)

3. Agentura ochrany přírody a krajiny ČR - Nature and Landscape Protection Agency of the Czech Republic: mapa - map (czech)

4. Skalní oblasti ČR: Moisture conditions map, climbing restrictions map (czech)

or you can directly ask Czech Mountaineering Association on email info@horosvaz.cz

Approche

(49.2612997, 13.8764297) a pak 200 m po silničce po proudu k Převisu, další skály jsou o dost dál

Éthique hérité de Skály u Strakonic

Standardní

Voies

Ajouter une(des) voie(s) Ajouter un topo Réorganiser Éditer en masse Cotations converties
Cotation Voie

Nástup vlevo z madel pod lev. hranou převisu, traverz doprava do poruchy cca 1 m nad vodorovnou spárou, přes chyty v poruše až do madla vpravo, nepoužívají se sklopené chyty dole v šikmé spáře.

Klíčová je rozpažka z madla na levou, lišty na pravou přes šikmou spáru do lišty na začátku poruchy, následuje těžké přidání levačky do sklopeného bočáku a dlouhý krok do vod. spárky na 3 prsty.

'Burčák Party', ale opačným směrem - traverz zprava doleva

Nástup zcela vpravo z madla na levou a oblého chytu na pravou, levou ruku na oblý chyt vzhůru, pravou na madlo, levou křížem do sklopené spárky, konec v topu. Seskočit nebo výlez nahoru. Ocet se leze bez vklíněné špičky vlevo ve vodorovné spáře a bez paty na pravou nohu za hranou převisu.

Nástup vpravo na konci vodorovné spáry, přes placku vzhůru do madla. Z něj buď mírně přev. stěnou cca. 6- nahoru nebo seskok 1,5m dolů.

Nástup zcela vlevo z madel pod hranou převisu, traverz doprava přes sklopené chyty v šikmé spáře do vodorovné spáry, chyty v ní na konec a převisem vzhůru do velkého madla. Z madla seskok cca 1,5 m nebo až na vrchol, cca 6- skalních.

bouldrem 'Burčák party' nahoru, 'Tanec Sv. Víta' dolů

bouldrem 'Ocet' nahoru, 'Tanec Sv. Víta' dolů

Nástup zcela v pravo převisu (křížky). Dále na placku, vodorovná spára, lišta za hranou (ve svislé plošce), madla ve spáře, ostré madlo na hraně převisu, po madlech na polici, dolu po stromě. Dle průvodce Néči/Bídy.

Nástup v levé části převisu. Levou na hrot, pravou na madlo v úrovni ramen. PRAVÁ do díry (oko), LEVOU na oblou hranu (jsou tam dvě, tak tu vejš). Pak do madel a výlez na police. Po stromu dolu.

Nástup zcela vpravo na madlech ve vodorovné spáře. Traverz spárou doleva do sklopených madel, poté do lišty, velkého madla a do ostrého hrotu. Sklopený bočák už ne. Následuje pravá ruka do oka (ostrá díra), levá ruka nad díru na hranu, výlez po madlech na polici, sestup po stromě.

Nástup vlevo ze sklopeného chytu a hrotu v úrovni ramen. Levou do ostré díry (oko), pravou na lištu 50 cm vpravo od oka. Levou na oblou hranu, pak výlez nahoru, exit po stromě

Nástup vpravo z konce vodorovné spáry, traverz doleva přes sklopené chyty v šikmé spáře až do madel zcela vlevo, převisem přes "oko" a lištu vzhůru a výlez až do no handu u stromku. Sestup po sousedním stromě

Podél svislé spáry uprostřed převisu. Sitstart ze sklopeného chytu, do sklopených bočáků, ostrá puklina ve spáře na levou, vodorovná spárka vpravo, oblý stiskáč na konci spáry na levou, lišta v kolmém na pravou, na polici po madlech, dolu po stromě.

Začátek v madlech vlevo, dále přes sklopené lišty doleva vzhůru, do madla nahoře.

Nástup vpravo z konce vodorovné spáry, traverz doleva přes sklopené chyty v šikmé spáře až do madel vlevo, dále přes sklopené lišty doleva vzhůru, do madla nahoře.

Nástup vpravo z konce vodorovné spáry, traverz doleva přes sklopené lišty a bočáky v šikmé spáře až do madel vlevo, dále s patou vlevo nahoru přes oko a sklopené lišty doleva vzhůru, do madla nahoře.

Nástup z madla pod lev. hranou převisu, po sklopených oblanech hrany až do chytů ve výlezu a vzhůru do nohandu u stromku. Sestup po sousedním stromě

Nástup vpravo na pr. konci vodorovné spáry, traverz doleva do madel pod lev. hranu převisu, hranou jako Motolice až do nohandu u stromku. Sestup po stromě

Podél svislé spáry uprostřed převisu. Nástup sitstartem ze sklopených madel, přes sklopené bočáky sparou přímo nahoru do stiskáčů. Poté vpravo do lišty ve svislé plošce na výlezu a po madlech na konci spáry a madla vlevo nahoru na polici. Dolu po stromě.

Nástup vpravo v koutku, traverz doleva, ke konci mírně vzhůru, konec v chytech na levé hraně. V levé části dopad nic moc.

Vlevo od koutku v pravé části stěny přes spoďáku do sklopených lišt a vzhůru až pod horní hranu.

Na blok úplně vpravo, po dosažení horní hrany odskok.

Nástup ze sedu, stupy v levo nepoužívat, tah na lištu levou a dále do spoďáku a konec na liště uprostřed stěnky, možnost pokračovat doleva přes 'Patrikův Traverz', celé 6C+.

V pravé boční stěně nástup z lišt vpravo 1 m nad zemí a přímo stěnou na vrchol kamene.

Z lišt 1 m nad zemí v pravé boční stěnce traverz doleva na konec bloku.

Nástup vlevo na oblinách, traverz doprava a mírně dolů do lišt za rohem, odtud přes malé lišty až na vrchol bloku. Ze spáry vpravo se používá jen stup dole 20 cm nad zemí.

Nástup v koutě a po hraně do vrcholových madel.

Traverz blokem

Nástup ze sedu v levé části bloku mezi koutkem vlevo a přev. hranou vpravo. Přímo vzhůru na hranku převísku a podél ní traverz šikmo doprava vzhůru do vrcholových madel.

Nástup ze sedu v levé části bloku mezi koutkem vlevo a převislou hranou vpravo, přímo vzhůru do vrcholové hrany.

Vpravo od 'Vyvalený Důchodce' z malých chytů do stěny a poté vpravo na hranu.

Ze sedu do vodorovné spáry a tupou pravou hranou kolmé stěny bloku na vrchol, bez madla vpravo od hrany, s madlem 4.

Kolmou stěnkou ze stoje přes lištu nad šipkou.

SD verze 'Matuchův Boulder' . Ze sedu, z vodorovné spáry (nestoupat na schod) pravou do lišty nad spáru, levou do lištičky nad šipku a na vrchol.

Přímo středem bříška na vrchol bloku.

V levé části bříška trhlinou podél poruchy na vrchol bloku.

V pravé části bříška na vrchol bloku.

Nástup vlevo a šikmo bříškem šikmo doprava na vrchol bloku.

Nástup vpravo a bříškem šikmo doleva na vrchol bloku.

Le saviez-vous ?

Saviez-vous que vous pouvez créer un compte pour enregistrer, suivre et partager vos ascensions ? Des milliers de grimpeurs le font déjà.

Logements à proximité plus Cacher

Partager ceci

Mar 25 Avr
Regardez ce qu'il se passe à Podskalí.

Get a detailed insight with a timeline showing

• Ticks by climbers like you
  • Discussions of the community
  • Updates to the index by our users
  • and many more things.

Login to see the timeline!