照片

Searching in:

Search filters:

Sort by:

Showing 1 - 100 out of 129 条目.

条目
Skály u Českých Budějovic

České budějovice jsou hlavním městem Jižních čech, ale z lezeckého hlediska to bohužel neplatí. Za zmínku stojí jen 'Kotek' se sportovním jištěním a tradiční 'Skály naproti Dívčímu kameni' s vlastním jištěním. Vyrazit lze na dvě via ferraty - 'Ferrata Hluboká' a nebo na stěnu v centru města - 'Stěna Lanovka'

Poněšické skály - Jelení skok

Malá skalní oblast, přístup ze slanění, popř. z loďky. Topo převzato z Alpský klub České Budějovice.

Další odkazy, ale nenajdete tam více informací: Horosvaz, Lezec.cz - seznam cest

Small rock area, access from belaying, or from the boat.

Poněšické skály - Jelení skok
5 Zatopená

Slaníme od břízy nejdále po proudu řeky až na hroty nad hladinou. (Často bývají zatopené!!). Stěnkou doleva vzhůru, pak po stupních, obtížně vlevo do koutku a k bříze

3 Spojka

Slaníme od břízy, nejdále po proudu řeky na plošinku se stromkem. Zde nástup. Traverz doprava vzhůru za hranu do Kultovi cesty. Tou na vrchol

4 Kultova cesta

Z plošinky stěnou doleva nad vodou až pod hranu. Kouty v hraně přes skobu na polici pod vrcholem. Z police doleva za hranu a stěnkou na vrchol.

5+ Křižácká

Z plošinky doleva vzhůru k nýtu. Levou hranou nad převisem na polici pod vrcholem.

2 Normálka

Z plošinky kuloárem šikmo doleva a lehce na vrchol.

4 Vzpomínka na kamarády

Z plošinky koutem, výše přes nýt, dále stěnou a vlevo koutem k řetězu.

5 Variant

Z plošinky normálkou, pak římsou doprava přes hranu a dále některou z variant cesty Očekávání

7+ Labutí píseň

Po slanění směrem proti proudu řeky na polici s nýtem levým hladkým koutem, (jištěno stopery), pod převis k nýtu, dále doleva přes převis a stěnou k řetězu.

5 Očekávání

Po slanění směrem proti proudu na polici s nýtem koutem vzhůru a po blocích na vrchol, nebo trhlinami vpravo na vrchol.

5+ Ruční spára

(Samostatná stěnka vlevo od kuloáru). Středem stěny vzhůru k nýtu, ještě kousek nahoru a pak spárou pod převisem doprava a na vrchol.

Ferrata Hluboká

2 Ferraty, každá na jiné straně Vltavy

B/C Ferrata Hluboká

Dlouhá ferrata špatně dostupná autem https://www.viaferraty.cz/ferrata/ferrata-hluboka/

B Ferrata U Janů
Balvan u knihovny

Žulový kámen u knihovny u Vědecké knihovny. Bohužel byl přesunut o pár metrů při přestavbě (video) a většina zde popsaných směrů zlehkla. Nové cesty najdete pod názvem Převezený na Lezec.cz

7B Chiméra

SD,z madel doprava na oblinu, tu přebrat a dostat se do oblin pod výrazný odštěp a tím nahoru.

6A Kostrčník

Start na krystalech v „oku“ a výlez

7A Kampus

Pravou krystal, levou spodní lištu, nastoupit, popohodit levou na vyšší lištu, našlapat nohama a výlez, (def. chyty)

5C Revoluční

Z výrazného madla dynamicky do chytu na pravou a výlez

6A Plesk

Pravá na bočákové liště, levá na oblé liště vlevo-stejný chyt jako v Best Friction- nastoupit a plácnout na oblinu ve výlezu a výlez, (def.chyty)

6B+ Nejdelší vandr

Nástup z dobré lišty ze sedu a buď přímo do startovacího chytu od revoluční nebo klidně i přes lištu na levou, je to jedno a dolez pak Revoluční

7A Direkt

Jeden z nejkrásnějších boulderů, start SD z dobré lišty, pak levou na bekendovou lištu, přidat pravou do lištomističky, dále pravá na oblinu mírně vpravo nahoře a levá pak na vystouplý kámen ve výlezu, (def. chyty)

7B Vimperskej friction

Stejhně jako Best Friction, ale SD, tj pravá začíná v jamce, levá na hraně na liště nebo spoďáčku, poskok přes dva bočáky levou, pravá jde přes mělkou dírku do malinký lištičky, a hrubě do boule a výlez..... (vylezeno při -4,5 st.)

7A Překulení

Vysoká pata a překulení se do plotny

6C+ Nakulení

Jeden z nej problémů, poskoky po lištách a pak nakulení do plotny

7A+ Best friction

Nástup pravá jamka, levá na bočáku druhej bočák levou, malou dírku a malinkou lištu na pravou na bouly a výlez. (def chyty),

Jehlan

Malý balvan uprostřed parku.

Další odkazy, ale nenajdete tam více informací: Lezec.cz - seznam cest

7A Moffattova Hrana

S lezením nebývá problém, je jen pár zakázaných lezeckých oblastí, hlavně v Národním Parku Šumava

7A Moffattova Hrana Zleva Sd

Sitstart za tupou hranu, nahoru pomocí hrany a stěnky vlevo. Nepoužívat levou zubatou hranu.

7B Moffattova Hrana Zprava Sd

Sitstart za tupou hranu, nahoru pomocí hrany a stěnky vpravo. Nepoužívat ostrou hranu vpravo.

5B Eliščina Hrana Zleva Sd

Sitstart za ostrou hranu a na vrchol za pomoci stěnky vlevo od hrany.

5B Eliščina Hrana Zprava Sd

Sitstart z ostré hrany, na vrchol pomocí hrany a stěnky vpravo. Nepoužívat zubatou hranu vpravo.

Kotek

Malá oblast u Budějovic s hezkým výhledem. Topo převzato z Alpský klub České Budějovice.

8+ Termit

Převislou stěnkou podél pravé hrany na poličku a ke slaňáku. Krátká boulderová cesta, dříve za 8+/9-

7+ Sisyfos

Hranou vpravo od převislé stěnky pod převísek, přímo přes něj do plotny a doleva přes převis ke slaňáku.

7 Zmije

Mírně převislým koutkem po policích a stěnkou podél její pravé hrany ke slaňáku.

Varianta - nástup vlevo stěnkou na polici a podél levé hrany ke slaňáku - klas. cca 7+ až 8-

7+ Ariba italia

Mírně převislou stěnkou se spárami pomocí pravé hrany ke slaňáku.

Direkt varianta - bez použití pravé hrany přímo ke slaňáku - klas. cca 7+

4 Natažený pantofle

Nástup vpravo od Vodní stěnky - výrazným položeným koutem a pak plotnou přes ke slaňáku.

3 Mokrý pantofle

Vlevo od koutu v horní levé části hlavní skály.

7- Peximáry

Krásná cesta. Vlevo nad velkou stěnou - cca středem stěnky přímo nahoru ke slaňáku. POZOR - mezi 2. a 3. bh to chce chladnou hlavu a opatrnost v chytech.

6 Slaměný vdovec

Stěnkou ze strže přes spárku k řetězu.

6+ Sváteční hrana

Vlevo od "Klasická" po logické pravé hraně stěnky přes borháky k nýtu cesty "Slaměný vdovec", kterou dále k řetězu.

3+ Klasická

Výraznou plotnou vlevo od velké stěny Hlavního masivu.

7 Ikarus

Nástup v levé části malé jeskyňky bez plotny vlevo, stěnou vzhůru na polici pod převis (borhák). Zleva přes převis, překrokem doleva na převislou hranu a tou nahoru ke slaňáku. POZOR na volné chyty/stupy!

8- Berušky

Cestou Ikarus pod převis a dále převislou stěnkou přes dva BH k řetězu. POZOR na velký blok nad převisem!

6+ Cesta hladových poštolek

Nástup u pravého okraje malé jeskyňky stěnou do velké díry (vrcholovka), z ní mírně zleva přes převis do horní stěny, tou mírně doprava nahoru ke slaňáku. Varianta od hodin přímo nahoru cca 7-

6- Bivaková

Nástup v levé části stěny asi 4 m od mokré jeskyňky. Nejdříve t. krokem do kolmé stěnky, mírně vl. ke skobě, pak jemnými spárkami pod převis a k. t. krokem přes volné skály do prohlubně. Odtud asi 10 m vodorovný travers doprava a lámavou spárou, která se po několika metrech ztrácí ve stěnce (skoba). Od skoby přímo n.v.

6+ Čádova cesta

Stěnou vpravo od malé jeskyňky na šikmou rampu, pod velkou dírou doprava do stěny, tou přímo na polici a dále mírně doleva ke slaňáku. Cesta věnována kamarádovi, který zahynul při sestupu z Galeri Ganku ve Vysokých Tatrách v zimě 1998.

6 První jarní

Nástup jako Čádova cesta, šikmo doleva do velké díry (vrcholovka) a zprava vzhůru přímo přes 2 bh, nahoře doprava nebo doleva ke slaňáku.

6- Supi už jdou sem

Nástup vlevo od mokré jeskyně - šikmou rampou doleva do velké díry, traverz doleva a vzhůru pod převis (borhák), traverz doprava přes převis na římsu k bh C. hladových poštolek, pak šikmo doleva pod vrchol.

8 Čertíkova cesta

Vlevo od mokré jeskyně, přímo pod velký převis a přímo přes něj do stěny, tou lehce doprava ke slaňáku.

8 Ďáblík

Vlevo od Čertíkovy cesty, přes převis a dále stěnkou přímo nahoru ke slaňáku.

6- Zaprášená

Nástup vlevo od mokré jeskyně, po šikmé plotně doprava, pak stěnou zleva kolem koutku a pod horní převis ke slaňáku.

7/7+ Hastrmaní tanec

Nástup vlevo od c. Kokotek, spárou k jejímu 2. bh a dále ke slaňáku.

7- Kokotí kůže

Nástup jako c. Kokotek, dále přímo ke slaňáku.

7- Kokotek

Stěnkou pod převis, kolem něj zleva na polici a dále doprava stěnou ke slaňáku.

5+ Rozlámaná

V pravé části masivu (2. cesta zprava) lámavou stěnou na velkou polici, dále c. Kokotek ke slaňáku. Spodní polovina cesty (tedy její samostatný směr) je nejištěná - hodí se Camalot C4 .3, příp. až Z4 .1-.2 nebo menší vklíněnce.

4 Hadí kůže

První cesta masivu vpravo - koutkem vzhůru, výše doleva položenou plotnou na polici a nahoru ke slaňáku.

6C+ Kdo Hledá, Najde

SD pravou v malé liště u pravého okraje malé jeskyňky, levou v liště v jejím stropě, po hraně jeskyňky bez její zadní stěnky do madel na jejím vrcholu.

Video z přelezu

6C+ Shluk Sluk

SD v chytech zadní stěnky v prostředku malé jeskyňky, přímo přes hranu do stěnky a tou do madla pod bh.

Skály naproti Dívčímu kameni

Krásné 20 m vysoké skály na břehu Vltavy, relativně dobře odjištěné, trochu lámavé. 30 m proti proudu je druhý masiv (od cest Koleda štěpáne) Vhodné i pro rodiny s dětma. Vemte s sebou friendy a vklíněnce! Cesty popsány zleva do prava (jména jsou i na skále). Mobilní signál je dole špatný, na vrcholu skal je ale dobrý.

Další odkazy, ale nenajdete tam více informací: Horosvaz

// Beautiful rocks on the banks of the Vltava river, relatively well set off, a bit broken. Also suitable for families with children. Take the friends and stoppers!!! Routes are named from left to right (names are on the rock too).

Skály naproti Dívčímu kameni
6- Vstupní

Krátkou stěnkou na vrchol.

6+ Sólíčko

Stěnkou pod převis a zprava k borháku s mailonkou. (nejištěno)

7+ Pánů z růže

Vlevo od kouta stěnkou přes dva nýty a doleva k borháku s mailon.

5 Koutek

Krátkým koutkem k borháku s mailonkou.

4 Přemlouvání

Napravo od koutku podél spáry doprava a plotnou na vrchol.

4 Trpaslík

4 metry vpravo od Koutku (zelená značka), výše přes převis.

5 Stařec a lano

Stěnkou, výše hranou a koutkem, kolem borháku vzhůru a šikmo doprava k řetězu.

5- Schody do nebe

Doleva plotnou (šipka) a vzhůru k převislé hraně. Doleva a hned doprava na hranu a vzhůru na vrchol.

5 Jedlička

Převislou stěnou a výše buď Ukolébavkou, nebo Pohodičkou.

4 Pohodička

Společný nástup s cestami Ukolébavka a Racek: V levé části hlavního masívu lehce šikmo doleva na polici (společný borhák těchto cest). Převískem do plotny a při levé hraně kolem stromku doprava na stanoviště k řetězu.

6 Ukolébavka

V levé části hlavního masívu snadno šikmo doleva na polici (společný borhák cest Ukolébavka a Racek). Kolem nýtu v plotně do kouta, zprava stěnou (nýt) vzhůru na plošinu k řetězu.

7 Racek

Stejný nástup jako Ukolébavka, doprava stěnou (nýt), dále středem vrcholové stěnky (nýt) k řetězu.

6+ Cesta Dívčího kamene

Stejný nástup jako Racek, pravým koutem vlevo pod hranou Diretky, plotnou doleva na vrchol, nebo doprava stěnou jako Racek přes nýt k řetězu.

6+ Diretka

Ve spádnici vrcholové převislé hrany přes nýt, stěnou až pod hranu ke kruhu. Nad ním zleva, výše přímo hranou na vrchol. (exponované)

6 Upocená

Kolem nýtu stěnou k převislému koutu ve vrchní části stěny a jím k řetězu.

6 Dobré lokry

Stěnkou vpravo od převisu šikmo doleva k nýtu a stěnou (borhák) až do kouta cesty Upocená a převislým koutem k řetězu.

6+ Paganini

Nástup je společný s cestou Dobré lokry. Světlou stěnkou zleva kolem borháku, přes převis (borhák) do krátkého koutku (stará skoba a bor- hák). Vzhůru, výše mírně doprava (borhák) a nahoru k řetězu.

7- Šibeniční termín

Nástup jako Komáří rej, nebo var. Přes nos. Zprava k borháku v převisu, kolem dalších dvou borháku k řetězu a knize. (pod prvním borhákem jištěno friendy)

5 Komáří rej

Stěnou šikmo doprava až do kouta s balvanem a vlevo od vrcholových spár k řetězu. (vrcholová kniha)

6+ Zika varianta

Nalevo od vrcholového koutu hranou kolem dvou borháků k řetězu a vrcholové knize.

6 Přes nos

Nástup přímo přes převis.

6- Cesta double kanoistů

Hranatým žlábkem (borhák) doprava k systému spár a stejně jako Slabikář, nebo vpravo k borháku var.2. (cesta věnovaná Emilu Červenkovi)

7- Slabikář

Přes převis stěnou k dříku, doleva na hranu, stěnou doleva do kouta s balvanem, pravou stěnkou spárkami dopr. na hranu na stupeň a přes převis k řetězu. (1.OS Zachariáš Jindřich 1985 )

7 Slabikář - var. 1

Od dříku přímo vzhůru a jednou z variant na vrchol.

7- Slabikář - var.2

Vpravo od vrcholových spárek převislým vhloubením (borhák) k řetězu.

7 Cesta abstinujících alkoholiků

Nástup mezi cestami Slabikář a +30 °C , přímo přes převis (2 BH), dále vzhůru podél koutku lehčím terénem k dalšímu převisu (friendy, vklíněnce) a přes něj k poslednímu BH a řetězu cesty +30 °C.

5+ +30°C

Převisem, výše kolem borháku stěnou doprava za roh do kouta, jím vzhůru k nýtu, nad ním traverz doleva za hranu (nýt) a přímo vzhůru k řetězu.

7 Varianta opičárny

Převislou stěnkou zleva k nýtu a šikmo doleva do +30 st.C.

7- Opičárna

Převisem pod nýtem přímo a stěnou nad ním až na vrchol.

7 Bacha

Cestou Opičárna k 1. nýtu, od něj přímo vzhůru a výše plotnou při jejím levém okraji (bez hrany) přes 2 BH k řetězu.

7 Lyzolova

Převislou stěnkou, výše borhák a stará planžeta, odtud zleva a nahoře mírně vpravo k řetězu.

6C+/7A Srdíčko

Ze stoje vlevo od c. Cesta dýmu ze dvou bočáků převislou deskou přes hranu do madla.

7 Javorová

Převislou stěnou do kouta (nýt) a jím do vrcholové části stěny k řetězu. Do střední lehčí části stěny se dá dostat i zleva po přelezení převisu Opičárny.

7- Ideální svět

Převisem Cesty dýmu (BH) a poté zprava při hraně pilíře na balkon v koutě. Zde traverz doleva k borháku a kolem něj vzhůru pod plotnu a jejím středem k řetězu.

7- Cesta dýmu

Převisem doleva do výklenku (dodaný BH), zprava na hranu, výše kolem dříku a doprava stěnou na vrchol.

9- Saze

Černou silně převislou stěnou (nýt), výše stěnou (nýt) a šikmo doprava ke slaňovacímu kruhu a knížce. (na skále psáno 8+, ale prvopřelezci jí ohodnotili 9-/9)

8+ Matějova pata

Těžce převisem (dva borháky), výše mírně doprava k řetězu a knížce cesty "Předmonzunová".

9 Podivná cesta

2 metry vlevo od převislého kouta stropovým převisem přímo, (nýt) ke kruhu a knížce. (Extrémní výstup! Spodek špatně jištěn!) Je možno použít nýt z cesty Matějova pata.

Showing 1 - 100 out of 129 条目.