Routes as trad in Martinka

• Rock type
  • Condition
  • Aspect
Sort by: Bulk edit (max 100)

Showing all 24 routes.

Grade Route Gear style Popularity
7- Mikulovecká I.

Vlevo stěnou, posléze šikmo doprava na plošinu (stanoviště L). Hranou plotny. poznámka: dříve 6-, ještě předtím IV, A1

FA:

Mixed trad 30m, 3
4+ Kout plotny

FA: Řihák, 1950

Mixed trad 30m, 2
8+ Apollo

Nástup na velkém balvanu asi uprostřed stěny. Přímo stěnou vzhůru až k místu, kde se křižuje s cestou Nelogická. Dále místy travnatým terénem až na plošinu pod Pytlíkovým koutem (stanoviště K).

FA: P. Fadrný & R. Fadrný, 1985

7+ Malý pavoučí výstup

Na stanoviště A pod Kavčí jeskyňkou možno přímo ve spádnici nebo po travnaté lávce jdoucí šikmo vpravo vzhůru. Odtud traverz doleva 8m do vhloubení pod malou stříšku. Přes stříšku zprava a lehčím terénem na vrchol.

FA: P. Fadrný

8- Supertraverz

Od stanoviště A přímo vzhůru lámavým vhloubením ke skobě. Od ní překrok za hranu doprava. Pomocí skob a hodinek šikmo vpravo do vajíčka a dále traverz do cesty Cesta broučků.

FA:

9- Vendeta

Cesta vede šikmou přerušovanou spárou vybíhající z druhé jeskyňky směrem k Zabilkově pilíři. Cesta končí v travnatém vhloubení.

FA: J. Beneš

FFA: T. Pilka, 1986

Trad 40m
7- I.A.I.Q.

Za stanoviště I na malou odštípnutou věžičku, mírně doprava vzhůru (stopery) až do cesty Vendeta.

FA: I. Straka & J. Šustr, 1982

9/9+ Zabilkův Pilíř

Od stanoviště I vzhůru ke dvěma skobám. Od nich poněkud doprava na plošinu (stanoviště F). Nyní směr výstupu udávají skoby (A1). U poslední skoby pomocí hodině nebo klasicky doprava ke skobě nad vajíčkem a lehčím terénem vzhůru na stanoviště H. Odtud kolem stromu a spárou.

FA: R. Zabilka

FFA: T. Pilka, 1986

Trad 60m
5- Nelogická

Od stanoviště J pod cestou Čertův ocas přes dvoje hodiny až na plošinu (stanoviště F)

9- Čertův ocas

Nástup jako Nelogická. Vzhůru nevýraznou spárou vedoucí vedle komína Normální cesty. Dále k poslední skobě před traverzem na Zabilkově pilíři. Vzhůru na stanoviště H.

FA: T. Pilka & M. Ondra, 1982

5 Varianta Černého rysa

Ze spáry přímo vzhůru

FA: J. Beneš & M. Rychlík

4 Normální cesta

Od stanoviště I 10 metrů traverz po lávce do vhloubení, které se nad plošinou mění v komín vedoucí do jeskyňky (stanoviště G, vrcholová kniha). Z ní traverz doprava přes koně až na stanoviště M. Odtud překrok do vrcholové pyramidy a lehčím, místy travnatým terénem na vrchol Martiny.

Trad 70m
5 Velký traverz

Po lávce jako Normální cesta ke skobě do vhloubení. Překrok za hranu a dále doprava (exponované) podle skob. U poslední z nich mírně vzhůru k nýtu na cestě Přes Špunt.

7 Pytlíkův kout

Od stanoviště K vhloubením po jemných chytech ke skobě a pomocí malých hodinek do Normální cesty ke stanovišti M.

FA: J. Unger, 1963

5+ Karolkův pilířek

Od stanoviště K překrok na pilířek vpravo. Po něm ke skobě. Nyní doprava lehčím terénem nebo přímo vzhůru na stanoviště.

FA: P. Fadrný, 1966

8- Levé Ypsilon

Od stanoviště M přímo do travnatého vhloubení. Doleva (U skoba) a spárou přes převis na stanoviště H.

FA: J. Unger & P. Fadrný

7+ Skrblíkovo vejce

FA: T. Máčal & M. Florián, 1993

8 Leonid

FA: Z. Konečný & I. Straka, 1989

4+ Přes Špunt

Sestup po Špuntu až téměř na úroveň Kočičích lávek ve stěně Martinky. Přepadem (skoba) a traverzem doleva na plošinku (stanoviště O). Dále doleva do vhloubení, z něhož vybíhají dvě spáry a Mauglího lávka. Spodní spárou na plošinu (stanoviště K).

7 Kočičí drápky

Nástup z druhého výšvihu Kočičích lávek u kruhu (stanoviště P). Zprava přes převis do vhloubení. Z něho vzhůru vpravo přes další převis k zelené skobě. Od ní k hodinám vlevo. Nyní šikmo vlevo vzhůru k malým hodinkám, od nichž opět doprava do vajíčka. Překrok vpravo a stěnkou do lehčího terénu pod vrcholem.

FA: J. Beneš

3 Komín hrdinů

Na pravé straně Martinky je výrazný komín s keři, kterým vede výstup končící v lehkém terénu pod vrcholem.

2 Dědův žleb

Vpravo od Komína hrdinů je široký travnatý žleb, který se nahoře mění v krátký komínek se stromem. !Jediná možná sestupová cesta!