Nodes in Pálava

Searching in:

Search filters:

Sort by:

Showing 1 - 100 out of 178 nodes.

Node
Pálava

Topo: http://www.goat.cz/index.php?path=Lezeni_Palava_Palava

Martinka

Climbing is allowed only in the period from 1st September to 31st December and only from 9 am till 6 pm.

7- Mikulovecká I.

Vlevo stěnou, posléze šikmo doprava na plošinu (stanoviště L). Hranou plotny. poznámka: dříve 6-, ještě předtím IV, A1

6 Mikulovecká II.

Stěnou vlevo od hrany ke skobě, od níž traverz doprava a cestou Malý pavoučí výstup na stanoviště I. poznamka: dříve 5+

7+ Pokušení panny hrany

Nature protection

Check current restrictions before you visit crag and be respectful to the nature. Most crags are located in nature protected areas, climbing there is subject to the consent of nature protection authorities and compliance with the conditions set by them.

Where to check:

1. Český horolezecký svaz - Czech Mountaineering Association: Ochrana přírody - Nature protection (czech)

2. Agentura ochrany přírody a krajiny ČR - Nature and Landscape Protection Agency of the Czech Republic: vyhledávač - search engine (czech)

3. Agentura ochrany přírody a krajiny ČR - Nature and Landscape Protection Agency of the Czech Republic: mapa - map (czech)

4. Skalní oblasti ČR: Moisture conditions map, climbing restrictions map (czech)

or you can directly ask Czech Mountaineering Association on email info@horosvaz.cz

5- Nástupová varianta

?

7- Hrana plotny

Ve spádnici hrany přes převis. Vzhůru až ke dvěma malým převisům. Přes ně a pak stále vzhůru nebo spárou vpravo do lehkého terénu pod stanoviště I. Poznámka: dole už docela oklouzané a boulder za 6b Fb. V predchozim průvodci za 6, nověji za 7-, ale i tak to bude víc ;-)

6 Plotna

Vpravo od hrany plotnou (2 bh) a později hranou (skoba, bh) na vrchol. (Klasa v průvodci 5-, ale počítal bych min. s 6 UIAA).

6+ Superplotna

Nástup jako plotna (bh) a dále přímo plotnou přes další 4bh na vrchol. (přímo středem plotny přes 4 tmavé bh + 1 stříbrný bh a ke sl. řetězu zleva). Lézt to přímo od posledního stříbrného bh ke sl. řetězu přidá určitě min. stupeň v obtížnosti!) poznámka: v průvodci 5-, ale na Pálavě si fakt někdo dělá z lidí prdel

4- Střed plotny

Středem plotny asi 4m k první skobě. Od ní doprava do spáry (2. skoba) a odtud vzhůru do vhloubení. Dále doprava do komína a na stanoviště I.

6- Narovnaný střed

Nástup v převisku mezi Středem a Koutem plotny do spáry, ní ke druhé skobě plotny. Do vhloubení a spárou. 3 stříbrné bh, nějaká skoba + stříbrný bh Poznámka: klasa 4, zreálnění na 6-.

4+ Kout plotny

Projekt 9a

Stejně jako Polská cesta a dále stěnou přes 2bh.

8+ Apollo

Nástup na velkém balvanu asi uprostřed stěny. Přímo stěnou vzhůru až k místu, kde se křižuje s cestou Nelogická. Dále místy travnatým terénem až na plošinu pod Pytlíkovým koutem (stanoviště K).

7+ Malý pavoučí výstup

Na stanoviště A pod Kavčí jeskyňkou možno přímo ve spádnici nebo po travnaté lávce jdoucí šikmo vpravo vzhůru. Odtud traverz doleva 8m do vhloubení pod malou stříšku. Přes stříšku zprava a lehčím terénem na vrchol.

4+ A2 Velký pavoučí výstup

Od stanoviště A podobně jako u cesty Malý pavoučí výstup, traverz 5m doleva a přes malý převis ke skobě. Dále pomocí skob a hodinek až na stanoviště C pod velkou střechou. Pomocí skob od střechy, dále až k místu, kde se střecha mění v převis (stanoviště D). Nyní poněkud doprava až do spáry, kde skoby končí. Dále již klasicky lehčím terénem na vrchol.

8- Supertraverz

Od stanoviště A přímo vzhůru lámavým vhloubením ke skobě. Od ní překrok za hranu doprava. Pomocí skob a hodinek šikmo vpravo do vajíčka a dále traverz do cesty Cesta broučků.

4+ A2 Cesta broučků

Nástup pod druhou jeskyňkou, vpravo od Kavčí jeskyně. Vzhůru mírně vlevo (černá lámavá skála) na nakloněnou plošinu. Odtud po skobách, vedoucích přes vajíčko (stanoviště E) a na vrchol.

4 A3 Pučmelák dvouděrák

Přímo ze štandu Cesty kolosálního prasete přes jeskyňku na vrchol.

4 A2 Cesta kolosálního prasete

Ze štandu cesty Cesta broučků a Vendeta přímo přes převis jeskyně asi 10 metrů a pak podél Vendety šikmo vzhůru ke stromu, od něj nahoru na nejvyšší bod Martinky.

9- Vendeta

Cesta vede šikmou přerušovanou spárou vybíhající z druhé jeskyňky směrem k Zabilkově pilíři. Cesta končí v travnatém vhloubení.

7- I.A.I.Q.

Za stanoviště I na malou odštípnutou věžičku, mírně doprava vzhůru (stopery) až do cesty Vendeta.

9 to 9+ Zabilkův Pilíř

Od stanoviště I vzhůru ke dvěma skobám. Od nich poněkud doprava na plošinu (stanoviště F). Nyní směr výstupu udávají skoby (A1). U poslední skoby pomocí hodině nebo klasicky doprava ke skobě nad vajíčkem a lehčím terénem vzhůru na stanoviště H. Odtud kolem stromu a spárou.

5- Nelogická

Od stanoviště J pod cestou Čertův ocas přes dvoje hodiny až na plošinu (stanoviště F)

9- Čertův ocas

Nástup jako Nelogická. Vzhůru nevýraznou spárou vedoucí vedle komína Normální cesty. Dále k poslední skobě před traverzem na Zabilkově pilíři. Vzhůru na stanoviště H.

5 Černý rys

Z jeskyňky (stanoviště G) koutem, později komínem s vklíněným balvanem. Přes něj na exponovanou stěnku vlevo a odtud spárou až ke stanovišti H. Nyní šikmo vzhůru spárou, z níž doprava a stěnou na vrchol.

5 Varianta Černého rysa

Ze spáry přímo vzhůru

4 Normální cesta

Od stanoviště I 10 metrů traverz po lávce do vhloubení, které se nad plošinou mění v komín vedoucí do jeskyňky (stanoviště G, vrcholová kniha). Z ní traverz doprava přes koně až na stanoviště M. Odtud překrok do vrcholové pyramidy a lehčím, místy travnatým terénem na vrchol Martiny.

4+ Vzdušná zkratka

Z vhloubení (stanoviště N) horní (pravou) spárou.

5 Velký traverz

Po lávce jako Normální cesta ke skobě do vhloubení. Překrok za hranu a dále doprava (exponované) podle skob. U poslední z nich mírně vzhůru k nýtu na cestě Přes Špunt.

7 Pytlíkův kout

Od stanoviště K vhloubením po jemných chytech ke skobě a pomocí malých hodinek do Normální cesty ke stanovišti M.

5+ Karolkův pilířek

Od stanoviště K překrok na pilířek vpravo. Po něm ke skobě. Nyní doprava lehčím terénem nebo přímo vzhůru na stanoviště.

8- Levé Ypsilon

Od stanoviště M přímo do travnatého vhloubení. Doleva (U skoba) a spárou přes převis na stanoviště H.

10 Superdirettissima

Jako Mauglího lávka přímo vzhůru do travnatého vhloubení. Odtud doleva k velké U skobě. Dále přímo stěnou.

7+ Hodinková

Stejně jako Superdirettissima do travnatého vhloubení. Odtud vpravo na pilířek a pomocí skob až do vajíčka. Z něho mírně vpravo a na vrchol.

5- Karolkův kout

Ze stanoviště M místy přerušovanou spárou pod malý převis. Odtud mírně doprava a vhloubením na vrchol.

7+ Skrblíkovo vejce

5 Tkanička

Ze stanoviště M Normální cestou k nýtu a přímo vzhůru na hřeben.

5 A3 Cesta tvrdé reality

Nejprve cestou Vzdušná zkratka téměř do úrovně prvního vajíčka. Do něho a přes dvě další vajíčka do doleva ubíhající spáry, kterou vzhůru. (Použít stopery a hexy!).

5 A3 Úniková varianta

Ze stanoviště N vzhůru jako Cesta tvrdé reality přes dvě vajíčka a černým převisem na vrchol.

5+ A3 Víkend s Alicí

Ze stanoviště N vzhůru po černém převisu.

7 Mauglího lávka

Od stanoviště N po výrazné hladké lávce směřující vpravo vzhůru až do rozlámaného terénu pod vrcholem.

8 Leonid

4+ Přes Špunt

Sestup po Špuntu až téměř na úroveň Kočičích lávek ve stěně Martinky. Přepadem (skoba) a traverzem doleva na plošinku (stanoviště O). Dále doleva do vhloubení, z něhož vybíhají dvě spáry a Mauglího lávka. Spodní spárou na plošinu (stanoviště K).

A1 Pytlíkova

4+ A2 Zavřelova direkta

Nástup u trojúhelníkového balvanu u hrany Obřího kamene. Do vhloubení (chybí skoby) a odtud po skobách vzhůru mírně vlevo. Nakonec rozlámanou stěnou do vhloubení, kde se spojuje s cestou přes Špunt (lámavé!).

8+ Piňacolada

5+ Kočičí lávky

V pravé části Martinky se táhnou výrazné stupňovité lávky, vedoucí směrem ke Špuntu. Násup na začátku rokle mezi Obřím kamenem a Martinkou. Přes dva výšvihy, po lávkách až ke Špuntu. Zde buď dále cestou Přes Špunt, nebo na Špunt.

5 A1 Kočičí stěna

Z Kočičích lávek přes žlutý převis až do spáry s několika keři. Ní vzhůru až do hladkého žlábku, kterým na vrchol.

7 Kočičí drápky

Nástup z druhého výšvihu Kočičích lávek u kruhu (stanoviště P). Zprava přes převis do vhloubení. Z něho vzhůru vpravo přes další převis k zelené skobě. Od ní k hodinám vlevo. Nyní šikmo vlevo vzhůru k malým hodinkám, od nichž opět doprava do vajíčka. Překrok vpravo a stěnkou do lehčího terénu pod vrcholem.

3 Komín hrdinů

Na pravé straně Martinky je výrazný komín s keři, kterým vede výstup končící v lehkém terénu pod vrcholem.

2 Dědův žleb

Vpravo od Komína hrdinů je široký travnatý žleb, který se nahoře mění v krátký komínek se stromem. !Jediná možná sestupová cesta!

5 Na kabelu

6 Prvnička

Obří kámen

2 Normálka

Lehký výstup po jihozápadní hraně. Vhodné pro sestup.

4+ Květinová

Místy travnatou nepřehlednou stěnkou.

3 Juntálka

Ve středu Obřího kamene, nejdříve mírně vlevo, posléze doprava (skoba). Dále mírně vpravo a přes druhou skobu a 2 borháky na vrchol.

4 Letní

Nástup ve spádnici levé hrany Špuntu. Stále vzhůru (kruh, skoba) a podél levé strany Špuntu na vrchol.

4+ Májová

Nástup shodný s Letní. Přímo vzhůru k první skobě (možnost snazšího nástupu zprava). Traverz doprava po viditelných stupech (skoba) až k nýtu pod pravou hranou Špuntu. Odtud traverz doprava (borhák) a na vrchol.

4+ Narovnaná Májová

Nástup vpravo od Májové, těsně vedle ležícího kamene. Přímo vzhůru k první skobě. Od ní šikmo doprava přes převis ke třetí skobě a k borháku. Od něj na vrchol.

5 Zapomenutá

5- A0 Jitřní

Nástup z kamene u severovýchodní hrany. Vzhůru ke skobě a k nýtu. Dále po nevýrazné plotýnce v koutě ke třetí skobě. Traverz doprava do Narovnané Křížové.

5+ Zajícovo neštěstí

Nevýrazným žlábkem na vrchol.

6- Narovnaná Křížová

Středem stěny nad převis (borhák).

6 Křížová

Nástup uprostřed boční stěny. Šikmo vzhůru do plotny se skobou. Dále doprava 5 metrů po lávce. Na jejím konci vzhůru do spáry se skobou. Pod převis, odtud vpravo do spáry a lehčím travnatým terénem na vrchol.

10- 5.13c

8- Střídavě oblačno

Nástup ve velkém černém převisu. Rozporem do jeho dvou třetin, překročíme hranu ke kruhu. Od něj vpravo převislou spárou až do travnatého terénu pod vrcholem.

8 Varianta nástupu

Těsně vpravo u černého převisu vzhůru na šikmou plotnu.

9+ to 10- Cvičená opice

7+ Mocek

Nástup pět metrů vpravo od hrany černého převisu. Nejprve vzhůru (skobka v trojúhelníkové díře) a poté šikmou římsou do cesty Alfa.

8+ Žárlivá

10- Umění války

8+ Svišťova varianta

8+ Zkratka

8+ Varianta zkratky

8+ Alfa

V A1

Nástup v převislém koutě. Koutem na nevýraznou lavici. Od kruhu šikmo doleva 7 metrů do jeskyňky (stanoviště). Přes převis a ve směru skob na vrchol.

9- Zmrazení

7 Čihulova cesta

7- Sv. Václav

V- A1

Šikmo vlevo na lávku, k prvnímu borháku. Od něj vzhůru k hodinkám, poté doleva traverz do spáry. Dále přes tři skoby vzhůru.

4 Papírák

Šikmo vlevo na lávku, dále doprava spárou až na její konec. Zde překrok vpravo za hranu do Západního žlábku.

3 Západní žlábek

Vlevo od Normálky při hraně. Žlábkem přímo na vrchol. Lámavá skála!

Hlavní věž

Climbing is allowed only in the period between 1st September and 31st October, and only during Saturdays and Sundays from 9 am till 6 pm.

3 Plotnová stěna

Vedle Hlavní věže je asi 15m vysoká stěna, středem.

2 Malý přepad

Od západu přepadem přes komín a lehce na vrchol.

6- Superrempl

Po jižní hraně okolo skob vpravo od borovice a lehce na vrchol.

4 Rempl

Koutem k nýtu a skobě, přímo vzhůru spárou.

4- Rempl varianta

Koutem k nýtu a skobě, traverz 3 metry doprava a vzhůru.

6 Kuchařova cesta

Nástup asi čtyři metry vpravo od cesty Rempl, stěnou kolem tří skob vzhůru.

6 Nováčkovská

Po hraně vlevo od černého převisu.

6 Levou částí

Levou částí černého převisu.

6 Pravou částí

Pravou částí černého převisu na pravou hranu, doprava a za hranu ke kruhu a přímo na vrchol.

6 Kroupova hrana

Nástup těsně vlevo u východní hrany, asi dva metry vzhůru, doprava na hranu ke skobě, šikmo doleva na vrchol.

5 Bavorák

Nalevo od spodního ústí Vlčí rokle začíná mohutným převisem spára, který výše přechází v komín vedoucí až na vrchol věže. Přes převis a spárou k jištění na Zlatokopecké cestě. Dále přímo po pilíři vpravo od komína a nakonec několik metrů šikmo doleva na vrchol.

4- Zlatokopecká cesta

Nástup z dolního kraje Vlčí rokle. Po odštípnutém bloku na jeho vrchol (nebo také širokým rozporem roklí). Odtud na hranu a přes ni vlevo do komína, kde je jištění. Dále traverz doleva a šikmo vzhůru po lávkách kolem věže (v závěru vodorovně přes hladký pilíř) až do komína na jižní straně.

3 Gótská cesta

Zlatokopeckou cestou na stanoviště cesty Bavorák a touto dále na vrchol.

3 Vlčí roklí

Asi uprostřed Vlčí rokle širokým komínem (rozporem) vzhůru. Nakonec přejdeme do stěny Severní věže. Stěnou na vrchol.

4 Velký přepad

Vlčí roklí, rozporem mezi věžemi, ze Severní věže přepad na Hlavní věž a na vrchol. Lámavé, nejištěno!

2 Přeskok

(Jump)

Z Hlavní věže na nejvyšší místo Severní věže.

Severní věž

Showing 1 - 100 out of 178 nodes.