Ayuda

Nodo
Hláska

Nature protection

Check current restrictions before you visit crag and be respectful to the nature. Most crags are located in nature protected areas, climbing there is subject to the consent of nature protection authorities and compliance with the conditions set by them.

Where to check:

1. Český horolezecký svaz - Czech Mountaineering Association: Ochrana přírody - Nature protection (czech)

2. Agentura ochrany přírody a krajiny ČR - Nature and Landscape Protection Agency of the Czech Republic: vyhledávač - search engine (czech)

3. Agentura ochrany přírody a krajiny ČR - Nature and Landscape Protection Agency of the Czech Republic: mapa - map (czech)

4. Skalní oblasti ČR: Moisture conditions map, climbing restrictions map (czech)

or you can directly ask Czech Mountaineering Association on email info@horosvaz.cz

7 Rub a líc

Dlouhá cesta v levé části boční (jihozápadní) stěny masivu 'Hláska'. Dole dva nt u špinavého koutu, pak po vlastním po spáře, závěrečná stěna pěkná a již dostatečně odjistěná.

7- Prima sezóna

V levé části masivu 'Hláska', nástup jako 'Rub A líc', pak jde doprava podél diagonální spáry, kříží cestu 'Od hradu dále' a pokračuje až na hranu masivu 'Hláska', kde se spojuje s cestou 'Voko bere'.

7+ Od hradu dále

Hezká dlouhá cesta kolmou stěnou v pevné skále. Středem stěny v levé části masivu 'Hláska'.

6 Voko bere

Krásně exponovaná hrana, těžší jenom u 2. a 3. nýtu. Dlouhá skoro 40 metrů. Levou hranou hlavní části hlásky.

7 Žabí vřesk

Středem hlavní části masivu 'Hláska' (nalevo od komínu). Nádherná cesta na nejvyšší stěnu oblasti.

Poslední nýt se vyplatí prodloužit, aby netáhlo lano. Slanění komínem s přesedáním uprostřed. Původně 7+

5+ Komín

Výrazným a dlouhým komínem v pravé části sektoru stále n.v.

6- Regulátor

Vpravo od cesty 'Komín' položenou stěnou a koutem na vrchol.

6 Mešuge

Od nástupu cesty 'Regulátor' přímo kolmou hranou a na vrchol pilíře.

7 Jindrova cesta

Pěkná cesta v pravé části masívu 'Hláska'.

6+ Jindřichův offroad

Nástup stejně jako 'Jindrova cesta', nad nýtem doprava. Konec stejný.

8+ Jedna ruka netleská

Cestou 'Jindrova cesta' pod převislou stěnku, přes ní šikmo vlevo na levou hranu a tou a podél ní ke slanění.

5- Tanec s vlkem

Pěkná lehčí cesta, v pravé části stěny, nástup nevýrazným koutem mezi masivy 'Hláska' a 'Bašta', pak stále rovně.

6- Bacha na předsedu

Nástup vlevo od cesty 'Tanec s vlkem', hranou přes 4 bh na balkon, vlevo na převis a přes 2 bh na pilíř ke štandu.