Ajuda

Node
III.masív

Nature protection

Check current restrictions before you visit crag and be respectful to the nature. Most crags are located in nature protected areas, climbing there is subject to the consent of nature protection authorities and compliance with the conditions set by them.

Where to check:

1. Český horolezecký svaz - Czech Mountaineering Association: Ochrana přírody - Nature protection (czech)

2. Agentura ochrany přírody a krajiny ČR - Nature and Landscape Protection Agency of the Czech Republic: vyhledávač - search engine (czech)

3. Agentura ochrany přírody a krajiny ČR - Nature and Landscape Protection Agency of the Czech Republic: mapa - map (czech)

4. Skalní oblasti ČR: Moisture conditions map, climbing restrictions map (czech)

or you can directly ask Czech Mountaineering Association on email info@horosvaz.cz

3 Dešťová

Po malém pilířku na levém okraji skal, 2 varianty.

4 Bořivojova

Na plošinku a doleva sokolíkovitou spárou přes převis.

6+ Vivat friend

Vlevo od cesty Špinavá po stupních (sk.) až pod převis (hex,friend). Přes něj na polici a vpravo na temeno.

3 Špinavá

Koutkem na hliněnou lavici. Koutem na další lavici (vl. sk.). Koutem a stěnou na temeno.

4 Davidova cesta

Koutem vzhůru na plošinu. Zde 2 m dol. vzhůru, dále krok dopr. a na vrchol.

5 Rehabilitace

Koutem mezi Davidovou cestou a Akátovým koutem přes SK na temeno (slaňovací nýt).

7- ?___ež

Jako Akátový kout 5 metrů, odbočit vlevo (modrá šipka) a v horní polovině koutem mezi Akátovým koutem a Rehabilitací (SK), přes převis na temeno (slaňovací nýt)

5 Akátový kout

Výrazným koutem zprava na plošinu s akátem, odtud převislým koutem na temeno.

7- Akátový kout - var.

Od akátu vlevo do stěny (skoba) a na temeno.

5+ Lakmus

Žebrem vpravo od Akátového koutu. Stěnkou do kouta, vpravo na poličku (sk.) a žebrem na balkon (SK). Krátce koutem a vpravo pod převis. Přes něj na temeno.

6- Dvě sedmy

Koutem mezi Lakmusem a Blančinou cestou ke skobě a vpravo přes převis (sk.) na temeno.

4 Blančina cesta

2 m vzhůru, doprava krok za balvan, šikmo dolů na plošinku a přímo vzhůru na temeno.

4 Zpocený kout

Koutem vzhůru pod převis (skoba) a koutem dále na temeno.

6 Zpocený kout - Hrachová varianta

Zpoceným koutem na podvrcholovou polici a přes převis a jednu skobu na vrchol.

6- Cesta neznámých lezců

Po pilíři mezi cestami Zpocený kout a Žíznivá cesta pod převis (2x skoba), přes něj a přímo vzhůru na temeno.

5 Žíznivá cesta

Přímo koutem přes převis pod vrchol. Zde krok doprava a po hraně na temeno.

5 Dvouletá pouť

Z travnaté police vpravo od zarostlého kuloáru koutkem na levém okraji přes převis na balkon a koutovou spárou na temeno.

3 Pozvání

Od nástupu cesty "Dvouletá pouť" pravou stěnou kouta na galerii. Po ní doprava pod první výrazný kout a jím na temeno.

5+ Loučení

Z travnaté police hladkým převislým koutem na galerii. Zářezem mírně vlevo a plochým koutem na balkon. Přímo přes převísek na temeno.

5 Krůček

Nástup 3 m vpravo od Loučení. Vzhůru na galerii. Koutem Pozvání na polici. Dlouhým překrokem vpravo na hranu a po pilířku na temeno.

4 Nic moc

Z police pilířkem na galerii. Koutem vlevo od výrazného střechovitého převisu na temeno.

5- Brnďák

Z police koutem na galerii. Koutem přes vklíněný balvan k břízce. Komínem na temeno.

5 Pařez

Vpravo od spádnice kazatelny a koutem na ní. Stěnou pod převis a přes něj na temeno.

4 Váhavá

Koutky při pravém okraji pod převis. Přímo přes něj na temeno. (Jedná se o pravý kraj střední části stěny).

4+ ČSD

Nástup 6 m vlevo od Lasroky. Zářezem přes skobu, z travnaté police doprava do kouta, jím na poličku. Odtud traverz doleva a dvěma koutovými výšvihy na stanoviště, odtud přímo na temeno.

4 ČSD přímá varianta

Z poličky přes převis přímo vzhůru na polici s keři a vlevo koutem přes převis na temeno.

4 Lasroka

Z police převisem vzhůru a pilířem vlevo od "Koutové" podél skob až na polici s keři. Odtud komínem na temeno.

5 Vecpaná

Vpravo od Lasroky. Koutem přes dvě skoby do cesty Koutová.

3+ Koutová

Koutem pod nápadnou spáru. zde traverz doleva a kouty a stěnkami vzhůru na plošinu. Koutem vpravo na temeno.

5+ Mikulášská

Stěnkou vlevo od nástupu cesty Koutová do této cesty.

5+ Matesův rys

Koutem pod nápadnou spáru. Spárou a podél ní na temeno.

5+ Věra

Z nástupu na Matesův rys" vpravo přes stupně, pak poněkud doleva (skoby) pod velké převisy. Exponovaný traverz vpravo (skoby) a výlez za hranu, stěnou snadno na polici (stanoviště Hokejky). Libovolně na temeno.

5 Pravý pilíř

Hokejkou do úrovně díry na spodním okraji plotny vlevo. Zde traverz vlevo k trhlině v plotně. Jí, plotnou a nakonec přes stupně na stanoviště Hokejky. Při hraně na temeno.

6 Vltavská

Nástup na pilíři. Po stupních a přímo přes první převis, druhý převis překonáváme zprava (A0), do plotny vlevo od trhliny. Dále jako Pravý pilíř. - v průvodci zakresleno jako dolní varianta Pravý pilíř a). Původně IV A0

5 Hokejka přímá varianta ("Neznámá")

"Hokejkou" na stanoviště. Z plošiny přímo vzhůru levým okrajem převisu a koutem na temeno.

5 Hokejka

Plochým koutem vpravo od spáry v plotně a nakonec spárou (skoba) na stupně. Po nich na plošinu (stanoviště, stěnová kniha). Z plošiny traverzem vpravo a po stupních na temeno.

5 Indiánské léto

Středem stěny přes převisy a plotnu do kouta, jím na kazatelnu. Dále šikmo vpravo na hranu a vytlačujícím zářezem na temeno. Jištěno vklíněnci.

4+ Jarní

Od nástupu vpravo do kouta a jím na plošinu. Z té koutem v plotnách a po stupních na další plošinu pod výrazným koutem. Jím na temeno. V horních dvou třetinách stěnová kniha.

3 Kralupská

Otevřeným koutem přes dva akáty na stanoviště Jarní a tou na temeno. (v nákresu je místo Kralupské do poloviny stěny zakreslena varianta Zednické)

4+ Zednická

Od podpěrné zídky vpravo nástup koutem na balvan. Sem též z levé strany zídky zarostlým koutem nebo přímo zídkou. Přímo vzhůru a dalším koutem na temeno (řetěz).

5+ Předvolební

Nástup mezi "Zednickou" a "Mrtvým králíkem". Koutkem pod převis (skoba). Přes něj přímo a přes druhý převis zleva a přímo k břízce.

5 Mrtvý králík

Nástup 5 m vpravo od podpěrné zídky. Mechovitým koutkem pod výrazný převis. Zde traverz doleva na plošinu. Odtud pravým koutem vzhůru na temeno. Původně V A0

5 A1 Mrtvý králík - Vlastina

Přes převis mírně vpravo (4 skoby)