Aide

Recherche dans :

Filtres pour la recherche

Trier par :

Affichage de 1 - 100 sur 242 noeuds.

Noeud
Řež

Buližníkové útesy nad údolím Vltavy.

Ukrajina

Malá skalka nad železnicí u Úholiček

6+ Mariupol

Nature protection

Check current restrictions before you visit crag and be respectful to the nature. Most crags are located in nature protected areas, climbing there is subject to the consent of nature protection authorities and compliance with the conditions set by them.

Where to check:

1. Český horolezecký svaz - Czech Mountaineering Association: Ochrana přírody - Nature protection (czech)

2. Agentura ochrany přírody a krajiny ČR - Nature and Landscape Protection Agency of the Czech Republic: vyhledávač - search engine (czech)

3. Agentura ochrany přírody a krajiny ČR - Nature and Landscape Protection Agency of the Czech Republic: mapa - map (czech)

4. Skalní oblasti ČR: Moisture conditions map, climbing restrictions map (czech)

or you can directly ask Czech Mountaineering Association on email info@horosvaz.cz

7 Kiev

7 Charkov

7+ Luhansk

Fermé I. masiv

Zaniknul při rekonstrukci železničního koridoru v roce 2002

II. masiv

II. masiv
4 Ústavní

Nástup 10 m od levé hrany u dvou stromů přiléhajících ke stěně. Stěnkou 10m vzhůru, travers 3m vpravo, vzhůru pod převis, trhlinou na hřeben.

3 Průzkumná

Nástup asi 10 m vpravo od "Ústavní" vlevo do malého žebra. Stěnkou 10m vzhůru na plošinu, 20m šikmo vpravo na další plošinu a stěnkou vpravo na vrchol.

5 Nejlepší nakonec

Nástup je v koutě ve spádnici pravého okraje terasy. Koutem 2,5 m vzhůru a doprava 1,5 m doleva na poličku. Zleva a pak doprava šikmo vzhůru na terasu. Z terasy koutem pod první převis, traverz doleva na hranu a podél spáry přes převis na vrchol.

5 Narozeniny

5+ Opilec

Nástup koutkem (2 sk.), traverz plotnou vpravo, vzhůru pod převis (kruh). Traverz doleva (sk.), šikmo doleva k pilířku. Jím na temeno.

5 Cesta neznámých lezců

Nástup uprostřed stěny, šikmo vlevo po poličkách ke kruhu "Opilcovy". Od něj vpravo přes převis, dále vpravo asi 8 m a vzhůru na temeno.

5+ Stará cesta

Přímo stěnkou přes převisy vzhůru na rampu. Z té doleva na temeno. Původně V A1

7 Rež H.O!

Původně V+ A2

5 Dědova skoba

Přes lámavou stěnku na polici pod zavřeným koutkem (sk.) Jím vzhůru, šikmo vlevo a přes tři skoby přímo na temeno.

5- Kubíčkovy hýždě

popis chybí

3 Mlha

Výrazným pilířem na pravém okraji stěny na temeno.

III.masív

III.masív
3 Dešťová

Po malém pilířku na levém okraji skal, 2 varianty.

4 Bořivojova

Na plošinku a doleva sokolíkovitou spárou přes převis.

6+ Vivat friend

Vlevo od cesty Špinavá po stupních (sk.) až pod převis (hex,friend). Přes něj na polici a vpravo na temeno.

3 Špinavá

Koutkem na hliněnou lavici. Koutem na další lavici (vl. sk.). Koutem a stěnou na temeno.

4 Davidova cesta

Koutem vzhůru na plošinu. Zde 2 m dol. vzhůru, dále krok dopr. a na vrchol.

5 Rehabilitace

Koutem mezi Davidovou cestou a Akátovým koutem přes SK na temeno (slaňovací nýt).

7- ?___ež

Jako Akátový kout 5 metrů, odbočit vlevo (modrá šipka) a v horní polovině koutem mezi Akátovým koutem a Rehabilitací (SK), přes převis na temeno (slaňovací nýt)

5 Akátový kout

Výrazným koutem zprava na plošinu s akátem, odtud převislým koutem na temeno.

7- Akátový kout - var.

Od akátu vlevo do stěny (skoba) a na temeno.

5+ Lakmus

Žebrem vpravo od Akátového koutu. Stěnkou do kouta, vpravo na poličku (sk.) a žebrem na balkon (SK). Krátce koutem a vpravo pod převis. Přes něj na temeno.

6- Dvě sedmy

Koutem mezi Lakmusem a Blančinou cestou ke skobě a vpravo přes převis (sk.) na temeno.

4 Blančina cesta

2 m vzhůru, doprava krok za balvan, šikmo dolů na plošinku a přímo vzhůru na temeno.

4 Zpocený kout

Koutem vzhůru pod převis (skoba) a koutem dále na temeno.

6 Zpocený kout - Hrachová varianta

Zpoceným koutem na podvrcholovou polici a přes převis a jednu skobu na vrchol.

6- Cesta neznámých lezců

Po pilíři mezi cestami Zpocený kout a Žíznivá cesta pod převis (2x skoba), přes něj a přímo vzhůru na temeno.

5 Žíznivá cesta

Přímo koutem přes převis pod vrchol. Zde krok doprava a po hraně na temeno.

5 Dvouletá pouť

Z travnaté police vpravo od zarostlého kuloáru koutkem na levém okraji přes převis na balkon a koutovou spárou na temeno.

3 Pozvání

Od nástupu cesty "Dvouletá pouť" pravou stěnou kouta na galerii. Po ní doprava pod první výrazný kout a jím na temeno.

5+ Loučení

Z travnaté police hladkým převislým koutem na galerii. Zářezem mírně vlevo a plochým koutem na balkon. Přímo přes převísek na temeno.

5 Krůček

Nástup 3 m vpravo od Loučení. Vzhůru na galerii. Koutem Pozvání na polici. Dlouhým překrokem vpravo na hranu a po pilířku na temeno.

4 Nic moc

Z police pilířkem na galerii. Koutem vlevo od výrazného střechovitého převisu na temeno.

5- Brnďák

Z police koutem na galerii. Koutem přes vklíněný balvan k břízce. Komínem na temeno.

5 Pařez

Vpravo od spádnice kazatelny a koutem na ní. Stěnou pod převis a přes něj na temeno.

4 Váhavá

Koutky při pravém okraji pod převis. Přímo přes něj na temeno. (Jedná se o pravý kraj střední části stěny).

4+ ČSD

Nástup 6 m vlevo od Lasroky. Zářezem přes skobu, z travnaté police doprava do kouta, jím na poličku. Odtud traverz doleva a dvěma koutovými výšvihy na stanoviště, odtud přímo na temeno.

4 ČSD přímá varianta

Z poličky přes převis přímo vzhůru na polici s keři a vlevo koutem přes převis na temeno.

4 Lasroka

Z police převisem vzhůru a pilířem vlevo od "Koutové" podél skob až na polici s keři. Odtud komínem na temeno.

5 Vecpaná

Vpravo od Lasroky. Koutem přes dvě skoby do cesty Koutová.

3+ Koutová

Koutem pod nápadnou spáru. zde traverz doleva a kouty a stěnkami vzhůru na plošinu. Koutem vpravo na temeno.

5+ Mikulášská

Stěnkou vlevo od nástupu cesty Koutová do této cesty.

5+ Matesův rys

Koutem pod nápadnou spáru. Spárou a podél ní na temeno.

5+ Věra

Z nástupu na Matesův rys" vpravo přes stupně, pak poněkud doleva (skoby) pod velké převisy. Exponovaný traverz vpravo (skoby) a výlez za hranu, stěnou snadno na polici (stanoviště Hokejky). Libovolně na temeno.

5 Pravý pilíř

Hokejkou do úrovně díry na spodním okraji plotny vlevo. Zde traverz vlevo k trhlině v plotně. Jí, plotnou a nakonec přes stupně na stanoviště Hokejky. Při hraně na temeno.

6 Vltavská

Nástup na pilíři. Po stupních a přímo přes první převis, druhý převis překonáváme zprava (A0), do plotny vlevo od trhliny. Dále jako Pravý pilíř. - v průvodci zakresleno jako dolní varianta Pravý pilíř a). Původně IV A0

5 Hokejka přímá varianta ("Neznámá")

"Hokejkou" na stanoviště. Z plošiny přímo vzhůru levým okrajem převisu a koutem na temeno.

5 Hokejka

Plochým koutem vpravo od spáry v plotně a nakonec spárou (skoba) na stupně. Po nich na plošinu (stanoviště, stěnová kniha). Z plošiny traverzem vpravo a po stupních na temeno.

5 Indiánské léto

Středem stěny přes převisy a plotnu do kouta, jím na kazatelnu. Dále šikmo vpravo na hranu a vytlačujícím zářezem na temeno. Jištěno vklíněnci.

4+ Jarní

Od nástupu vpravo do kouta a jím na plošinu. Z té koutem v plotnách a po stupních na další plošinu pod výrazným koutem. Jím na temeno. V horních dvou třetinách stěnová kniha.

3 Kralupská

Otevřeným koutem přes dva akáty na stanoviště Jarní a tou na temeno. (v nákresu je místo Kralupské do poloviny stěny zakreslena varianta Zednické)

4+ Zednická

Od podpěrné zídky vpravo nástup koutem na balvan. Sem též z levé strany zídky zarostlým koutem nebo přímo zídkou. Přímo vzhůru a dalším koutem na temeno (řetěz).

5+ Předvolební

Nástup mezi "Zednickou" a "Mrtvým králíkem". Koutkem pod převis (skoba). Přes něj přímo a přes druhý převis zleva a přímo k břízce.

5 Mrtvý králík

Nástup 5 m vpravo od podpěrné zídky. Mechovitým koutkem pod výrazný převis. Zde traverz doleva na plošinu. Odtud pravým koutem vzhůru na temeno. Původně V A0

5 A1 Mrtvý králík - Vlastina

Přes převis mírně vpravo (4 skoby)

IV.masív

IV.masív
3 Soňa

Po drobných stupních, stěnkou, koutkem na temeno.

4 Alešova cesta

Stěnou přímo vzhůru a pak poněkud doleva na hranu stěny. Po ní na temeno.

4 Klečkatá

Nástup jako "Alešova". Přímo pod výrazný převis. Doprava a koutem na temeno.

3+ Chromá

Stále vzhůru vhloubením na hranu stěny. Po ní na temeno.

5 Guáno

Výstup vede zářezem, který začíná asi ve třetině výšky stěny. Varianty: A) Do zářezu (kruh) a přímo ve spádnici zářezu pod převis, přes něj poněkud zprava a mírně vlevo do zářezu (5). B) Asi 3 m vpravo od zářezu vzhůru do úrovně převisu v A) a odtud doleva do zářezu (5). Dále ze zářezu krátký traverz doprava na žebro. Po něm vzhůru na plošinku. Z té doleva do zářezu (plošina, kruh) a jím přes převis na plošinu v zářezu. Odtud buď přes další převis na hranu stěny (4+) nebo traverz doleva na hranu a po ní na temeno (3).

6 Koridor

Zářezem v pilíři až na římsu (skoba). Dále buď A) pod velký převis nejdříve vpravo (knížka), přes něj obtížně na polici a jedním ze zářezů na temeno (6). Nebo B) traverz vlevo do Guána a jím na temeno (5-).

5 Huáno

Vhloubením a výše po jeho levé straně do místa, kde se vhloubení strmě zvedá (skoba). Stěnkou vlevo (skoba) na plošinu. Krátkou spárou při levé straně vhloubení pod převis (soustava zabetonovaný kruh a 2 skoby), přes něj mírně vpravo na stupně. Po nich vlevo a stěnkou (skoba) na temeno (slaňovací kruh).

8- Huáno - výlezová varianta

Jako Huáno až pod výlezový kout, zde krátký travers vpravo, přes převísek a mělkým vhloubením (skoby) na temeno. Původně 5+ A2

5+ Velká stolice

Velkým koutem na plošinu na pilíři. Odtud doleva dolů na stupňovitou lávku, po ní asi 5 m dále doleva pod výrazný otevřený kout. Tím pod převis. Pod převisem doprava na plošinku pod dalším převisem, přes který na stupně. Z nich mírně vlevo na temeno.

5+ Velká stolice -var.nástupu

Vhloubením vlevo od pilíře přímo na lávku.

5+ Velká stolice - var. Tasemnice

Vlevo od původního nástupu. Pod převis a pod ním traverz vlevo za hranu. Vzhůru, poněkud doprava a plotnou na plošinu na pilíři.

6- Velká stolice -narovnání stolice

Z plošiny na pilíři 1,5 m doleva přes převis pod žlutou stěnku a tou přímo vzhůru, přes převis na římsu v úrovni stěnové knihy.

7 Velká stolice -var.převisová

Od knihy podél spárky přímo přes převis.

6 Agnes

Velký traverz – Velkou stolicí na plošinu (1. stanoviště). 3,5 m vpravo a vzhůru ke skobě, dále doprava až k převisům a ke dvěma skobám ve výklenku. Těsně pod převisem doprava (6) až na šikmou polici Tuňáka bez vajec (2. stanoviště), dále po polici ke skobě Zlatého tygra a šikmo vzhůru ke knížce Hořovické. Dále traverzem jako Zoologická zahrada až ke stromu za cestou Přes kočky (5. stanoviště). Libovolně na temeno nebo dále vpravo.

7 Direttisima

Pilířkem do koutka, který ubíhá mírně vlevo vzhůru. Koutkem pod převis, který lezeme vlevo. Z plošiny nad převisem vhloubením pod převis proťatý spárou. Zde buď traverz vpravo pod převisem na jeho konec, vzhůru a zpět vlevo nad převis. Nebo přímo po skobách spárou přes převis. Dále přímo na temeno. Původně V A3

7 Tuňák bez vajec

Přímo vzhůru pod krátký převislý kout. Jím vzhůru a nad ním stěnou doprava do jeskyně. Odtud traverz doprava pod vhloubení. Jím vzhůru a doleva na hranu. Buď po hraně nebo koutem vpravo na temeno. Původně V A2

8- Tuňák bez vajec direkt

Nástup 5 m vpravo od originálního Tuňáka bez vajec přes převis a skobu ke kruhu a dále přes hodiny na polici ke štandu originálního Tuňáka Bez Vajec a jím dále na vrchol.

8 Žába v tuňáku

Cestou Tuňák bez vajec direkt na polici ke štandu cesty Tuňák bez vajec. Odtud přímo převisem přes kruh a dodaný kruh na vrchol.

9- Pískařský móresy

Cestou Tuňák Bez Vajec Direkt na polici ke štandu cesty Tuňák Bez Vajec. Odtud doprava za hranu k 1. kruhu. Od něj přímo (bez použití levé hrany) ke 2. kruhu. Dále přímo namáhavě převisem ke 3. kruhu a výše přes dodaný 4. kruh na vrchol.

9 Pískařský móresy varianta

Přímo přes strop a stěnou bez hrany a chytů, co hrana tvoří, na římsu pod poslední kruh.

6+ Zlatý tygr

Kouty doleva vzhůru na plošinu. Z ní doprava a hladkou plotnou na stupně. Po nich doleva do koutové spáry a tou pod převis. Přes něj vlevo do kouta a dále na temeno. Původně V A2

5 Zoologická zahrada

Cestou Zlatý tygr pod převis. Zde traverz doprava až na plošinu Zábavného koutku. Z ní dolů a doprava do vhloubení Dvou koček. Touto cestou na temeno.

5 Hořovická

Vzhůru a doleva na travnatou plošinu. Z té stěnou pod převis. Pod ním traverz doprava do kouta na žebro. Tím na římsu a po ní doprava asi 3 m. Vzhůru na další plošinu, z té asi 2 m vlevo do zářezu. Zářezem pod převis, zde doprava na hranu a po té na temeno.

6+/7- Hořovická - přímá var.

Ze stanoviště pod převisem vlevo, přes převis (skoba), pod další převis (malé vklíněnce), do kouta a pod poslední převis. Jím vlevo na temeno.

8+/9- Testament

Původně V A3

9- Šmelhauspřevis

Stěnkou pod převis. Jím vzhůru, pak 2 m doprava, pak opět vzhůru pod stěnku se spárou. Po ní do kouta a jím vlevo vzhůru do Hořovické. Původně V A3

9+ Epifyt

Mezi Šmelhausem a Cestou domů přes převis, výše stěnou na temeno. Původně jako Epitaf A4

8- Cesta domů

Převislým koutem krajně těžce do zářezu a jím na temeno. Původně VI A4

5+ Novoroční

Stěnkou tvořící pravou stranu koutku vzhůru. Doleva na hranu. Po ní vzhůru. Pod převisem traverz na pravou hranu koutu, vzhůru na levou hranu koutu. Po ní a koutem na balkon na pilíři Zábavného koutku. Traverz asi 3 m vlevo a přímo na temeno.

6 Liška bystrouška

Středem pilíře pod převis. Přes něj a poněkud vlevo zářezem na plošinu. Odtud pilířem na další plošinu a Zábavným koutkem na temeno. Původně IV A0

5+ Zelená

Vlevo od Zábavného koutku pilířkem pod převis. Přes převis a plotnou na balkon na pilíři. Dále poněkud vpravo přes dvě plotničky pod mírný převis a přes něj na temeno.

5 Zábavný koutek

Výrazným koutem (skoba) pod převis, kolem kterého po levé straně kouta. Dále koutem až na úroveň balkonu na vrcholu pilíře. Traverz vlevo na něj. Dále šikmo doleva asi 2 m a přímo na temeno.

4+ Štika route

Hranou pod převis. Zde doprava na hladkou plotnu, po ní vpravo a zpět na hranu pod další převis. Pod ním doprava na širokou lavici. Z jejího levého okraje vzhůru a plotnou šikmo doleva do vhloubení v plotně. Jeho pravou stranou do výklenku vedle špičatého balvanu čnějícího ze stěny. Vysokým krokem na balvan a z něj přímo na temeno.

6+ Přes kočky

Vlevo od Dvou koček pod převis. Vpravo na hranku, po ní vzhůru na širokou polici. Po ní 3 m doleva pod převis. Převisem poněkud vpravo, vzhůru přes něj a znovu doleva pod plotnou. Tou až pod převis proťatý spárkou. Jí na temeno. Původně V A0

4 Dvě kočky

Stěnkou do velkého výklenku. Z něho doleva do dalšího výklenku. Z něho poněkud doleva na širokou polici. Po ní na její levý okraj. Dále mírně vpravo pod převis a dále doprava do vhloubení. Jím vzhůru a doprava do kouta, kterým vzhůru na polici. Z té stěnou na další polici a přes malý převis na temeno.

5+ Řežský nářez

Po stupních pod převis (skoba) a přes něj na římsu. Dále kolmou stěnou pod převis a mírně vpravo na polici. Z police vhloubením na temeno. Špatně jistitelné.

Affichage de 1 - 100 sur 242 noeuds.